Bronse til veteranlaget

29. nov. 2011, 21:41 av Jan Roald Jensen

SBK har en meget god track-record i Veteranmesterskapet de senere år, og turen til Hamar i år ble intet unntak. Det stilte 30 lag, og vi kapret bronsen etter å ha spilt om gullet i aller siste finaleserien.

Etter innledende spill lørdag (3 serier) la vi oss på en fjerdeplass, der 12 lag gikk videre. Etter semifinalen lørdag ettermiddag (3 nye serier) var vi på femte, der de 8 beste fikk spille finale på søndag.
Det ble et langt 7-kampers matchplay på søndag, der vi tapte de to første. Men så tok vi fire seire på rad. Dermed var det slik at om vi slo Elverum i siste kamp med tilstrekkelig antall pinner ville gullet være vårt. Men det ble med drømmen. Elverum var helt suveren, og ankeret spilte 300. Dermed bronse til oss, sølv til Briskebyen og gull til Elverum.
Trygve spilte meget godt i innledende med 677. Bjørn var best i mellomspillet med 633. I finalen var Richard best med 1402. Også Harald, Kai og Jan Roald holdt solid standard.
I mørket på veien hjem var det mye vær, og et kraftig vindkast ved Minnesundbroa gjorde sitt beste for å få flere av oss av veien, men det gikk bra !
Dermed var nok et vellykket veteranmesteskap i boks, både for arrangøren og oss.