Snag_4fa0f07e.png

Bowling • Sport • Morro

Alle kan spille bowling. Her finner du nyheter, bilder, resultater og annet fra idretten vi er så glade i.

bowling.no

SBK 1 med en seier og et tap i ligaåpningen

16. sep. 2013, 14:11 av Rune Dybesland

Det ble seier mot Sølvkula og tap mot Gokstad i helgens to bortekamper.

Herrelaget i 1. divisjon var det eneste av våre 3 landsligalag som hadde kamper i første serieomgang.

Vi åpnet med bortekamp mot Gokstad. Laget som helhet slet med oljeprofilen. I den første serien knep vi 3 poeng i en jevn serie. I den andre serien ble det tap 1-3. I den siste serien lå vi lenge godt an etter en lang strikerekke fra Øyvind, men Gokstad slo tilbake og vant 3-1 etter å ha vunnet den avgjørende serien med 4 pinner. Dermed vant Gokstad kampen med 7-5. Øyvind var vår klart beste spiller med 670 på de 3 seriene. Han hadde også den høyeste serien med 254.

Deretter bar det videre til Kongsberg og kamp mot Sølvkula. Her var det kanksje en enda mer krevende profil. Frogner spilte kampen før oss og slet seg til 3221, dvs snaut 179 i snitt. Vi fikk en bra start med 4-0 i den første serien. Deretter vant vi den andre serien med 3-1 før vi anført av Truls vant den siste serien 4-0. Dermed klarte vi å kopiere Frogners 11-1 seier mot Sølvkula, men vi fikk bedre pinnefall med 3279! Truls imponerte med sterke 645 etter 269 i den siste serien! Honnør til alle spillerne som kjempet for hvert eneste poeng.

Det er kanskje litt tidlig å trekke mange konklusjoner etter to kamper på nye profiler, men det i hvert fall sikkert at begge profilene vi møtte krevde at man spilte bra teknisk bowling for å få et godt resultat. Det blir spennende å se hva lagene gjør med valg av profiler etter hvert som sesongen fortsetter.