Sven Tore Iversen tildelt NBFs Gullmerke på Forbundstinget 2015

27. april 2015, 11:04 av Rune Dybesland

NBFs ting ble avholdt i Tromsø 25-26 april.

Sven Tore Iversen fra Sofiemyr BK ble lørdag tildelt NBFs gullmerke for sin innsats for norsk bowling. Sven Tore takket av som president i NBF etter 6 år i vervet. Han satt også i Forbundsstyret før dette.

Vi i SBK gratulerer herved Sven Tore med en meget velfortjent utmerkelse. Sven Tores arbeid er det lett å se resultater fra, jeg nevner for eksempel NBFs dataløsninger og Bowlingres. Dette er er løsninger som har betydd mye for oss som driver med turneringer og ligaspill.

Forøvrig vil SBK også få gratulere Reidun Sandal, Haugesund BK og Ola Bjørtomt, Bekkelaget BK med Gullmerket de fikk tildelt på tinget. Vi gratulerer også Sverre Lund (Solli), Petter Hansen (Solli), Kjell Myhre (Gokstad), Grethe Bergersen (Glåmdal), Helge Dammen (Solør) og Osmund Birkeland (Haugesund) som fikk tildelt Sølvmerket.

Halgeir Ludvigsen (Munken) ble valgt til ny president. Forøvrig er det nå for første gang på svært lenge ingen fra SBK i Forbundsstyret, da både Sven Tore Iversen og Rune Dybesland takket nei til å fortsette. Imidlertid fortsetter SBK å bidra med tillitsvalgte til NBF da Andreas L. Faanes ble valgt som medlem i det nyopprettede Ungdomsutvalget.

Vi ønsker alle som ble valgt lykke til med arbeidet de neste 2 årene!